|
|
|
Forum Index |
GMC Club Z - Portal |
Chat Online |
Parteneri |
News |
Top 3 Forum |
Echipa GMC Club Z |
Forum info
| L-am convins pe Bill Gates! | |
Trimis: Vin, 09 Iun 2006, 10:20 am |
|
|
YuLee |
' |
|
|
Data înscrierii: 11/Mai/2006 |
Mesaje: 357 |
Locație: Timisoara |
|
|
|
|
|
|
L-am convins pe Bill Gates!
Microsoft va deschide un call-centre in Romania. In competitie cu noi s-au aflat bulgarii.
Argumentul decisiv: pregatirea buna a viitorilor angajati
Microsoft a ales Romania si nu Bulgaria pentru a efectua o investitie evaluata la circa 13,1 milioane de euro. Compania lui Bill Gates va deschide un call-centre in Bucuresti.
Argumentul care a decis soarta investitiei il reprezinta inalta calificare a romanilor in domeniul IT.
Initial, compania Microsoft ceruse exceptari de la plata de taxe, fonduri nerambursabile pentru recrutarea si formarea personalului, posibilitatea extinderii pana la un an a perioadei de proba la angajare si un spatiu intermediar de birouri de peste
2.000 mp pentru primii doi ani de activitate, situat de preferinta langa Universitatea Politehnica din Bucuresti.
Training la stat
Singura facilitate acordata companiei americane este ca statul roman va asigura pregatirea a 600 de specialisti IT vorbitori de limba engleza, franceza si ger- mana, care vor lucra la centrul administrativ pentru suport tehnic pe care Microsoft il va deschide in Bucuresti.
„Am transmis o scrisoare catre Microsoft prin care le ofeream facilitatile prevazute in legislatia investitiilor.
Singura facilitate oferita este insa suportul statului prin Ministerul Educatiei si Cercetarii si prin universitatile de profil pentru pregatirea personalului necesar”, a declarat ieri presedintele Agentiei Romane pentru Investitii Straine (ARIS), Ana-Maria Cristina.
Potrivit reprezentantilor ARIS, acesta a fost avantajul competitiv al Romaniei in cursa pentru atragerea proiectului Microsoft, in care au fost tari precum China, India, Bulgaria, Slovacia sau Cehia.
„A fost criteriul care a contat cel mai mult. Ne-au spus clar: singurul lucru care ne va determina sa investim in Romania este posibilitatea de a avea acesti specialisti foarte bine pregatiti”, a explicat oficialul ARIS.
Start in 2007
Potrivit reprezentantilor Microsoft Romania, centrul de suport tehnic va incepe sa functioneze in primul trimestru al anului viitor. Recrutarea celor 100 de angajati care vor asigura functionarea acestuia in primul an de activitate incepe in perioada imediat urmatoare. Cei selectati vor intra intr-un proces de training.
Numarul specialistilor care vor fi angajati pentru call-center va ajunge la 600 pe parcursul a trei ani. Centrul administrativ pentru suport tehnic va deservi clientii corporativi din Germania, Franta, Marea Britanie si Statele Unite.
Intr-un alt „razboi al facilitatilor” dintre Romania si Bulgaria, rezultatul a fost in defavoarea noastra. Romania a pierdut o investitie in valoare de 120 de milioane de euro a grupului francez Montupet privind constructia unei fabrici pentru turnarea pieselor din aluminiu folosite in industria de automobile.
Francezii doreau sa faca fabrica in Cluj-Napoca. Aceasta ar fi fost cea mai mare investitie straina efectuata in judet dupa ‘89. Investitorii cerusera, printre altele, teren cat mai ieftin sau gratuit. Insa mai multi consilieri nu au fost de acord cu un pret mai mic de 8 euro/mp pentru un teren situat in zona industriala a Clujului, iar Montupet avea o oferta de teren gratuit la Ruse, in Bulgaria.
Pe care a acceptat-o!
Avantaj romanesc
Romania, Egiptul si Iordania sunt noile locatii preferate de industria de IT pentru externalizarea de servicii, potrivit unui studiu al companiei de consultanta Economist Intelligence Unit. Companiile, in special cele europene, vor opta pentru locatii in tarile din Europa Centrala si de Est si din Africa.
Costurile asociate desfasurarii activitatilor companiilor in Europa Centrala si de Est reprezinta cel mult 50a din costurile celor mai ieftine locatii din vestul Europei, astfel ca majoritatea firmelor sunt dispuse sa plateasca un pret putin peste cel din India, pentru a obtine servicii in limba vorbita de clienti.
Outsourcing inseamna externalizarea unor activitati - suportul financiar si administrativ, call-center-urile, activitatile tehnice -, in state unde forta de munca este mai ieftina.
Hewlett-Packard, una dintre cele mai mari companii din domeniul serviciilor de IT, a deschis recent centre de afaceri la Bucuresti, Sofia si Bratislava, iar numarul de angajati ar putea creste, de la 1.500, in prezent, la 4.000 de persoane la finele anului 2007. Reprezentantii HP au afirmat ca doresc sa ofere servicii in toate limbile europene in centrul din Bucuresti.
Sursa: Evenimentul Zilei |
|
_________________ Unde-i viitoru' de altãdatã!?
|
|
|
|
|
|
|
|